28 Eylül 2013 Cumartesi

Engelleri Eğlenerek Aştılar

 Düziçi Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezi öğrencileri, Düziçi Anadolu Öğretmen Lisesi çok amaçlı salonunda yaptıkları yeni bir etkinlikle stres attı.
Program, saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla başladı. Etkinlik, daha sonra öğrencilerin müzikli gösterilerini sunması, yarışmalar  ve öğretmenler tarafından öğretilen becerilerin sergilenmesiyle devam etti.
Programın sonunda Zirve Dağcılık Ve Doğa Sporları Kulübü Adana Şubesi üyeleri Öğrenciler için yaptıkları yardım kampanyası çerçevesinde getirmiş oldukları hediyeleri verdiler.  Konu hakkında açıklama yapan Düziçi Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezi Müdürü Altuğ Acer  “Etkinliklerde öğrencilerimiz becerilerini ve özel eğitimin önemini vurgulayan bir çok etkinlileri öğretmenlerin gayretli çalışmaları sonucunda gösterme fırsatı yakaladılar. Öğrencilerimiz bu becerilerini sergilerken bizi yalnız bırakmayan ilçe milli eğitim müdürümüz, değerli velilerimiz ve basın mensuplarımız ve Zirve Dağcılık Ve Doğa Sporları Kulübü Adana Şubesi üyelerimiz çocuklarımızı izleme fırsatı buldular.

 Kurumumuzun yapmış olduğu bu etkinlikler esasında engelliye toplumun bakış açısını değiştirmek ve toplumda zaten var olan yerlerini almalarını sağlamak asıl amaçlarımız arasında bulunuyordu. Burada asıl vurgulanmak istenen yıllarca yapamaz, edemez denilen bu çocuklarımızın toplumsal yaşamda fırsat verilirse neler yapabileceğini toplumda bulunan diğer bireylere göstermekti. Özel eğitim merkezimiz açıldığı günden bugüne bunu kendisine ilke edinip bu doğrultuda mevzuatlar çerçevesinde hizmet verdi ve vermeye devam edecektir. Engellerin böyle aşılacağı düşüncesindeyiz.
            Ayrıca halk eğitim merkezimizle birlikte düzenlediğimiz ahşap boyama kursumuzda bu yıl ilk mezunlarını verdi ve bu tören sırasında kursu başarı ile tamamlayan öğrencilere Düziçi halk eğitim müdür yardımcımız Gülşen Hanım tarafında sertifikaları da dağıtıldı. Bu tören sırasında çocukların kendilerine olan özgüvenleri perçinleştirildi.
          Disiplinli ilkeli ve çocuklara kazandırılan becerileri kendine kazanç sayan,bu çocukları bir meta görmekten öte manevi ve vicdanla bu işin yapılması gerektiğini bütün konuklarımıza gösterme fırsatı bulduk. aslında yapılması gereken tek şey biraz empati. Yani ben onun yerinde olsam demeyi öğrendik. Gelen bütün konuklara teşekkür eder bir sonraki etkinliğime bütün Düziçi halkını bekleriz. Engelleri gelin birlikte aşalım.

Engellileri aşmak için herkese sorumluluklar düşüyor. Özellikle de yerel de olsa siyasi iradeye. Ama bu tören sırasında ve aday adaylarımızın hiç biri engellilerle ilgili bir projeden bahsetmedikleri gibi bu törene katılımları da olmadı. Sadece Ökkeş Bey mazeret belirtti. Ben isterdim ki aday adaylığını bile bu çocuklarla birlikte açıklasalardı, niyet akibettir.” dedi.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder